ENERGI, VELVÆRE OG OVERSKUD

KOSTVEJLEDNING ⎟ HORMONTERAPI ⎟ SUNDHEDSFORLØB

Kære Helen
Da jeg fik kontakt med dig, var jeg allerede godt i gang med at ændre mine kostvaner og min livsstil på en måde, jeg kan leve med resten af mit liv.
Alligevel har du formået at bringe små fif til torvs, som jeg ikke har været opmærksom på, blandt andet fibre i frugt og grønt, behovet for sunde fedtstoffer mv. Du har gavmildt øset ud af dine opskrifter på lækre lakrids/kanel/kakao mandler, gulerods-stykker uden mel, udrensningskur m.v.
Du har mødt mig med stort nærvær og en tillidsskabende atmosfære – og altid velforberedt og fuld af gode ideer.
Du er god til det, du gør! Tusind tak, Helen.

…………………………….

Ikke opskriften på en kur, men en sikker vej til en ny livsstil

Skrevet af Katrine 15. november 2014

I juli 2014 mødtes jeg med Helen for første gang til et møde, som viste sig at inspirere mig mere end jeg havde forventet. Vi startede ud med at lære hinanden at kende, og jeg følte mig tryg nok til at åbne op og få talt om hvad der virkelig var grunden til at jeg havde opsøgt hende.

Hjemmefra havde jeg udfyldt et kostskema, som når jeg ser tilbage på nu, havde et utrolig lav næringsindhold. Det overrasker mig, at jeg kunne komme igennem en hel dag, med den lavsige kost jeg serverede for mig selv. Men så igen, jeg havde heller ikke meget energi på det tidspunkt. Helen hjalp mig med at få øjnene op for, hvor meget vores kost betyder for vores velvære. Før i tiden gik jeg mere eller mindre efter princippet ”du er hvad du spiser”, og mit eget ”jo mere du spiser, jo større bliver du”. Mit problem var egentlig ikke at jeg spiste for meget, for jeg holdte mig jo til mit princip. – Men jeg spiste det forkerte, og begyndte så småt at se, at mine to principper ikke holdte stik.

Mine mål var at tabe mig, få en renere hud og få mere energi. Til vores første samtale gav Helen mig en masse gode råd, til hvordan jeg kunne få mere ud af mine måltider. Det bestod ikke mindst af en masse indbydende opskrifter på aftensmad, morgenmad, frokost og mellemmåltider, men det vigtigste hun gav mig var en chance for at se, hvad der gjorde opskrifterne så gode. – Ting var lige pludselig ikke så sort og hvidt mere.

Det jeg bed særlig mærke i var Helens metode til at oplyse på. Jeg kunne godt lide, at hun fortalte mig hvad jeg kunne spise og ikke belærte mig om, hvad jeg ikke måtte spise. Som hun selv sagde: ”Du ved jo godt, hvad der er usundt at spise, det behøver jeg ikke at fortælle dig”, og det var fedt bare at springe over til en god snak om mine nye kost.

Efter mine samtaler med Helen, kunne jeg ikke komme for hurtigt i gang med min nye livsstil. Jeg fyldte indkøbsvognen til tops, med produkter, jeg aldrig før havde lagt mærke til. Kokosolie var min nye favorit som stegeolie, hytteost blev mit foretrukne mellemmåltid og ris, kartofler og pasta blev efterladt til fordel for squash, broccoli og quinoa.

Jeg kan mærke en forskel i min hverdag, efter at have begyndt min nye livsstil. Jeg har tabt mig mærkværdigt. For 3 måneder siden prøvede jeg at mase mig selv ned i et par bukser, jeg havde købt i forkert størrelse for et halvt års tid siden. I dag går jeg i dem og har købt 3 par ekstra i samme størrelse. Jeg har mere overskud i hverdagen, og jeg kan mærke, at jeg er blevet mere udadvendt, samtidig med at mit energi niveau er steget mærkværdigt. Jeg går med mindre make-up, da jeg ikke har nært så meget at skjule, når det kommer til min urene hud, og min tøjstil er også ændret.

Jeg fortsætter ud af den vej, Helen har vist mig og fortsætter mit vægttab til mit mål er nået. I dag er min livret en af Helens lækre opskrifter på en omelet, med røget laks, spinat og avocado. Jeg spiser mindst én peberfrugt om dagen og drikker 2 – 2,5 L vand. Alt sammen på grund af Helens opbakning, støtte og vejledning, som jeg stærkt vil anbefale til alle og enhver.

Kontakt og hør mere

Har du spørgsmål om forløb eller andre af mine ydelser er du meget velkommen til at skrive her.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?